Enkelhed

I dag har efterladt mig længsel efter enkelhed. For en verden uden subtexts, kulturelle forskelle og travle-ness. Hvorfor kan folk ikke være gennemsigtig og åben? Hvorfor kan vi ikke arbejde sammen om at løse problemer uden at nogle af os at skjule, hvad vi ved eller forvanske? Er vi så bange for hinanden? Hvorfor kan vi ikke være villige til at give, til at tjene?
Jeg formoder, at jeg kunne være lige så frustrerende for andre. Jeg gætter på, at hvis jeg var, ville jeg gerne nogen til at fortælle mig det.

Men i dag er jeg så også ægte mennesker. Vores Zulu lærer, der ikke har oplevet på undervisning tredje sprog højttalere, men som har et oprigtigt ønske om at hjælpe mig. Den SMMS panel af medarbejdere, som lyttede til vores postgrad forsknings fremskridt og gjort nyttige kommentarer.

Jeg vil prøve at huske de gode bits. Og bede for de mennesker, der er blevet såret af fjollede bits.

Ingen kommentarer: