Anmeldelse: dyrebare blod, ved Jonathan Hayes

Dyrebare blod af Jonathan Hayes

Min bedømmelse: 4 af 5 stjerner


Jeg er normalt ikke fan af seriemorder-genren, men denne her er en god solid læse. Jonathan Hayes 'debut introducerer Edward Jenner, der ligesom Hayes selv, er en Medical Examiner i New York City. Hayes har en meget behændig hånd, han lægger netop nok detaljer, om patologi og om livet i hans elskede New York, for at holde læserens interesse uden at forsinke historien ned.

Den vigtigste ting, der gør eller pauser en seriemorder roman er morderen selv. I begyndelsen var jeg bange for Hayes 'skurk, der starter ved bogstavelig talt sømning en smuk ung universitetsstuderende til væggen i hendes lejlighed, skulle være en \ "Se min magt og herlighed \" nutcase løftet lige ud af Red Dragon. Til sidst, men han får sin egen skræmmende stemme og sin egen snoet baggrundshistorie.


Stærkt anbefales.


Vis alle mine anmeldelser

Ingen kommentarer: