tidligt dameunderbukser

her i ga. Piemonte er vi i fuld flush i foråret, de mange søde dufte
af en Dixie foråret er næsten overvældende i den stille natteluft. en enorm Wisteria
vin klatrer ind i mit gamle magnolia-træ, og de synes at sameksistere godt, og jeg har ikke
fik hjertet til at gøre det \ "rigtige \" ting, som ville være at skære vinstokke ud af træet
[Det ville tage en spand lastbil, anyway]
jeg er en laissez-faire gartner, og da magnolia synes at blomstre år efter år,
Jeg ser ingen grund til at nægte mig selv en blanding af deres berusende duft, kommer sommeren.

Det præcession af duftende blomster begynder i slutningen af januar, med vinter kaprifolier's
[Lonicera sp.] Bleg lille voksagtig gul blooms oversvømmelser luften med impossibly
stærk Lemony parfume. en \ "wake-up call \", at vinterens ende er nær. i år
på trods af vinterens usædvanligt koldt temps, ankom de lidt senere, men blomstrede
mange gange gennem hele februar. de er de første tone i sangen af duftende tidligt
blomster ... umiddelbart efter, synes de forskellige narcisser, én efter én og slutte sig til deres søde
lugt i harmoni, videre ind i februar måneds kold snaps.

march blæste ind som en løve, men solskin anlagt et par tidlige guld vilde jasmin blooms,
samt strålende nye grønne græs. Det Wisteria begynder at blomstre, som kulminerede i den store
frodige lilla kolonne, i fuldt flor i begyndelsen af april. den vilde pære og pinklipped æble
Blomster synge om den kommende forsommeren. to gamle sorte johannesbroedtraeer tilføje tips
af vanilje til koret. deres blomstrer findes i små hvide kaskader-ligner blåregn
klynger. værftet Gardenier [og min Bonsai dværg] er fulde af palegreen knopper. når de
kommer til blomstrende tid, inden for en uge. Luften vil være berusende som en omhyggeligt
bygget fransk parfume, med sine mange lag af dufte blandes ind i en glorværdig helhed.

Nætterne er lidt cool-lige i midten 50's-men du kan finde mig ude i
træ værftet-stol, pakket ind i en dyne ... i timevis i vejret denne symfoni af dufte,
picking ud noterne og harmonier indtil jeg er duft-beruset, og klar til sengen.
med overnatninger opvarmning og alle mine vinduer åbne, jeg hvile i min seng med den
blomst orkester beroligende mig til at sove.

~ Blød hypnotiske dufte / floating i mørke / duftende sløvende ~


vty, j-lea (c) Copyright Ilona af ilonasgarden.com All Rights Reserved

Ingen kommentarer: