Gerner fik et tilbud, hun ikke kunne afslå


Den radikale Elsebeth Gerner Nielsen forlader Folketinget. I stedet skal hun være rektor for Designskolen Kolding. Men det er ikke fordi hun er træt af politik.

Christiansborg og København er godt, men Designskolen og Kolding er bedre.Sådan kan den helt korte version af den tidligere kulturminister og radikale politiker Elsebeth Gerner Nielsens exit fra dansk politik skrives. Torsdag aften kom nyheden om, at hun fra årsskiftet skifter Folketinget ud med Designskolen i Kolding, hvor hun skal være rektor. Men det er ikke fordi, hun er træt af politik.- Det var faktisk lidt af et tilfælde. Jeg blev i sommer ringet op af et headhunterfirma, som fortalte at stillingen som rektor på Designskolen i Kolding var slået op og spurgte, om det var noget for mig. Det gibbede i mig med det samme. Designskolen er en af de bedste uddannelsesinstitutioner på designområdet. Ikke bare i Danmark, men i Europa. For det andet ligger skolen i samme by, som jeg bor i. Så jeg får mulighed for at følge mit barn i skole og leve et meget mere aktivt familieliv, end jeg har haft mulighed for indtil nu, siger hun til Ritzau.

Ingen kommentarer: